sobota 12. května 2012

Prezidentské šátečky...

Zalistovala jsem si starými čísly časopisu Apetit a do oka mi padly "Prezidentské šátečky". No hlavně jsem hledala něco, jak využít tvaroh, do kterého se nikomu nechtělo. A protože tvarohovou náplň by mi doma v koláčích nechtěli, tak jsem to zkusila s těmihle šátečky... a že jsou z tvarohu jsem oznámila, až byly způlky snězené... Jo, a prezidentské se jmenují proto, že je prý paní majitelka lázeňského domu připravovala pro prezidenta Beneše a jeho přátele ;)





Potřebujete na ně:
250g másla (pravé máslo, ne žádné rostlinné)
250g polohrubé mouky
250g tvarohu ( nejlépe tvaroh na pečení, není tak mokrý... )
marmeládu, nejlépe nějakou hustou domácí.
žloutek a trochu mléka na potření,
moučkový a vanilinový cukr na posypání hotových šátečků

Máslo, mouku a tvaroh prohněteme v těsto a necháme 1/4 hod. odležet. Pak ho vyválíme a nakrájíme na čtverce asi 5x5cm ... já jsem vykrajovala kolečka hrnkem s větším průměrem. Naplníme marmeládou, spojíme okraje, potřeme žloutkem rozmíchaným v mléce a pečeme na 200° C (u horkovzdušné na 180° C) asi čtvrt hodiny do zlatova. Ještě teplé posypeme cukrem.

Nejlíp chutnají ještě trochu vlažné, ale bacha přece jen počkejte, ať si jako já nespálíte horkou marmeládou jazyk ;)

Taky můžete zkusit i jiné náplně... u nás by určitě zvítězila ořechová, ale já měla dilema, jestli se to vůbec hodí, když je těsto z tvarohu... ale doma tvrdili, že to, že je z tvarohu stejně nejde poznat... tak příště jim tam ty ořechy dám :)))


2 komentáře:

  1. Díky za tip na receptík, určitě vyzkouším. Máš je nádherné a určitě musely chutnat náramně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jíťo za pochvalu... a myslím, že chutnaly, aspoň nikdo si neztěžoval ;)

      Vymazat